Inauguració de l’exposició sobre el projecte «Com anar sols per la vida» al Centre Cívic Llevant

dilluns, 7/4/2014 - 09:31h

El passat dilluns 31 de març a les 13:00 h al Centre Cívic Llevant, ubicat a la Plaça Hort dels Canonges, número 1, la regidora de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Maria Dolors Sardà, i la regidora de Participació i Ciutadania, Àngela Tello, inauguren l'exposició del projecte «Com anar sols per la vida», elaborada per alumnes d'ESO amb necessitats especials de l'Institut Escola Pi del Burgar. L'exposició es pot visitar fins al 4 d'abril. A l'acte hi assistiran també alumnes, professionals del centre educatiu i familiars.

El projecte «Com anar sols per la vida»

«Com anar sols per la vida» és un projecte del IE Pi del Burgar que pretén augmentar l'autonomia en les activitats de la vida diària dels alumnes d'ESO amb necessitats educatives greus i permanents per tal de facilitar-los en un futur una millor integració en la societat.

Aquest treball es fa a través de la participació d’aquests alumnes en diferents microprojectes (hort, taller de cuina, tasques de la llar, galliner, servei d’esmorzars i servei de menjador) que parteixen de l’experiència directa. L’objectiu és treballar diferents àrees curriculars des d'una perspectiva inclusiva, tot implicant alumnat, professorat, famílies i comunitat.

Els objectius principals d’aquest projecte són els següents:

  • Incrementar l’autonomia en els activitats de la vida diària.
  • Millorar l’autoestima.
  • Incrementar la inclusió i la socialització a l’aula, al centre i a la comunitat
  • Augmentar els coneixements curriculars bàsics

Els microprojectes

  • Taller de cuina
  • Tasques de la llar
  • Hort
  • Galliner
  • Servei de menjador
  • Servei d’esmorzars

Aquest any s’han incorporat dos nous microprojectes, el servei de menjador i el servei d’esmorzars, que suposen un pas més: oferir un servei a companys i professors, de manera que els alumnes aprenguin nous continguts però també ofereixin un producte, un servei, fet que repercuteix directament en el seu valor personal i la seva autoestima.

La metodologia

El que distingeix «Com anar sols per la vida» és la seva forma de treball, la manera d’arribar a l’aprenentatge, és a dir, la metodologia.

Partint de la idea que el millor aprenentatge s’adquireix a partir de l’experiència directa, cadascun dels microprojectes parteix de situacions sempre vivencials, creatives, innovadores, que resulten a més, motivadores per l’alumnat. Aquestes experiències permeten treballar especialment l’autonomia dels alumnes, el seu desenvolupament emocional i la seva inclusió.

Enaaquest sentit, els microprojectes hort i galliner serveixen de manera especial per treballar la socialització i la inclusió en el centre d’aquests alumnes, ja que tot l’alumnat del centre visita l'hort i el galliner i són ells qui ofereixen explicacions guiades i la possibilitat de col·laborar voluntàriament en les tasques.